You are more important than a shape or a number

Överallt ser man "perfekta" kroppar, du ska vara smal och vältränad.
På löpsedelar, i tidningar och i TV kan man få tips och råd om den bästa dieten.
Vad man ska äta och att man kan gå ner 5 kg på 2 veckor.
Blir så less på allt detta.
Jag älskar att träna och att röra på mig, samtidigt som jag nästan ännu mer älskar mat och godis.
Mitt problem har alltid varit att jag äter för mycket, men ibland kan man helt enkelt inte låta blir. Det är bara så himla gott =D Just nu försöker jag få bukt med mitt sötsug, så jag har valt att äta mindre måltider flera gånger om dagen. Plus att jag bara äter godis på lördagar. Och tro mig det funkar faktiskt, jag känner mig både gladare, piggare och lättare. Med lätt så menar jag inte kg på vågen utan känslan i kroppen.
Jag om nån tycker man ska unna sig, jag strävar inte efter den "perfekta" kroppen: jag vill må bra!
 
Här är en jättebra artikel om "vikt":
http://www.body.se/artiklar/artiklar/20050930/upp-eller-ned-i-vikt-enkelt
 
 

Kommentarer
Postat av: Ela

Du är så klok kära vän <3

2012-08-08 @ 16:52:48
URL: http://inteutanmittkna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0